דמי הביטוח (פרמיה)
סכום כסף אשר המבוטח משלם לחברת הביטוח עבור התחייבות חברת הביטוח לשלם את תגמולי הביטוח, שנקבעו בפוליסה הביטוח, בעת התרחשות מקרה הביטוח.
מלאו את הטופס ופניתתכם תטופל באופן המהיר ביותר
רשימת של מונחים, מילים מקצועיות וביטויים מעולם הביטוחים הסיעודיים
סכום כסף אשר המבוטח משלם לחברת הביטוח עבור התחייבות חברת הביטוח לשלם את תגמולי הביטוח, שנקבעו בפוליסה הביטוח, בעת התרחשות מקרה הביטוח.
לכל פוליסה ישנם כמה חלקים, אחד מחלקי הפוליסה נקרא "דף פרטי הביטוח" המכיל את הפרטים הספציפיים של העסקה כגון: תנאים מיוחדים והחרגות, סכום הביטוח, תיאור הכיסוי, שם המבוטח וכתובתו.
לפני הכניסה לביטוח יש לחברת הביטוח הזכות לקבוע החרגה לכיסוי שלה לבעיה רפואית מסוימת שלא תיכלל בכיסוי בפוליסה.
גוף שפועל במשרד האוצר ואמון על מתן רישוי ופיקוח, בין היתר, לחברות הביטוח ואחראי ,בין היתר, לטפל בפניות הציבור כנגד חברות הביטוח. כיום לגוף קוראים "הממונה על שוק ההון, ביטוח וחסכון"
טופס שמשמש גורם שלישי, בענייננו חברות הביטוח, שמבקש לקבל לרשותו תיעוד רפואי של המבוטח מהמוסדות הרפואיים כגון: קופת החולים, בתי החולים וכל גורם רפואי אחר אשר מנוע מלמסור מידע רפואי של המטופל אשר התיעוד הרפואי שלו חוסה על פי דין תחת "חסיון רפואי".
אירוע מוגדר בפוליסה אשר בהתקיימו המבוטח זכאי לקבל תגמולי ביטוח מחברת הביטוח בכפוף לתנאים, לסייגים ולחריגים המפורטים בפוליסה.
רוב הציבור מחזיק בפוליסות ביטוח סיעוד במסגרת חברותו בקופת החולים. החל מיום 1.7.17 יש לקופות החולים פוליסת סיעוד אחידה שנקבעה ב"הוראות הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח) (ביטוח סיעודי קבוצתי לחברי קופת חולים), תשע"ו-2015" ובהתאם כל התנאים של פוליסות הסיעוד באמצעות קופת החולים זהות.
לצורך בחינת מצבו הסיעודי של מבוטח בפוליסת הסיעוד בוחנים 6 פעולות היום יום (הלבשה, רחצה, לקום ולשכב, אכילה ושתיה, הליכה ואי שליטה על הסוגרים).
"תשישות נפש" שנקבעה על ידי רופא מומחה בתחום. לעניין זה, "תשישות נפש" – פגיעה בפעילותו הקוגניטיבית של המבוטח וירידה ביכולתו האינטלקטואלית, הכוללת ליקוי בתובנה ובשיפוט, ירידה בזיכרון לטווח ארוך או קצר וחוסר התמצאות במקום ובזמן הדורשים השגחה במרבית שעות היממה על פי קביעת רופא מומחה בתחום, שסיבתה במצב בריאותי כגון: אלצהיימר, או בצורות דמנטיות שונות."
פרק זמן שחל בעת ההצטרפות לביטוח הסיעודי ונמשך לרוב שלושה חודשים. בתקופת האכשרה המבוטח נדרש לשלם פרמיה (דמי ביטוח) אך אינו זכאי לכיסוי. אם המבוטח הגיע למצב סיעודי בתקופת האכשרה, הוא לא יהיה זכאי לקבל את תגמולי הביטוח.
בביטוח סיעוד זו התקופה שהמבוטח נדרש להמתין מהרגע שהוא במצב סיעודי ועד למועד שבו יתחיל להיות זכאי לקבלת התגמול החודשי. בדרך כלל תקופת ההמתנה היא 60 ימים.